Dalība Jaunatnes starptautisko programmu aģentūras mācībās

24.-25.novembrī Rožupes pamatskolas skolnieces  Nikola Lienīte Kaģe un Nadežda Sidarova un skolotāja  Sanita Dubovska piedalījās projektu rakstīšanas mācībās Rēzeknē.

Programmas „Erasmus+” mērķis ir veicināt sociālo iekļaušanu, līdzdalību, radošumu un inovatīvas pieejas jaunatnes jomā,  kas mainītu skolas dzīvi daudziem skolēniem. Nodarbību laikā apguvām projekta rakstīšanas soļus no idejas līdz projekta mērķa un uzdevumu izvirzīšanai.  Abas dienas bija radošas ar daudzveidīgām aktivitātēm piepildītas. Aizrautīgi ir interesanti bija nodarbību vadītāji – Sergejs Andrejevs un Kristīna Crastonova. Nodarbību laikā būvējam torni no spageti makaroniem, piedalījāmies diskusijās, iepazināmies ar jaunatnes līdzdalības projektu būtību.

Nadeždas atziņas:

”Ļoti foršas nodarbības. Iepazinos ar daudziem cilvēkiem, izveidoju kontaktu ar   dažām skolām. Ieguvu jaunas zināšanas. Un esmu gatava lēkt atkal šādos  piedzīvojumos. Ar nepacietību gaidu apmācību otro ciklu, kurš notiks no 11. – 13.  janvārim’’

Programmas “Erasmus+” prioritātes:

  • iekļaušana un dažādība;
  • digitālā transformācija;
  • vides ilgtspējība un klimata pārmaiņu novēršana;
  • līdzdalība demokrātiskajā dzīvē.

Es iemācījos to,  ka ar projektu īstenošanas palīdzību mēs varam veicināt skolēnu aktīvāku iekļaušanos sabiedriskajās aktivitātēs, varbūt pat daļēji mainīt nākotnes izvēles. Mēs nevaram mainīt dzīvi tiem, kas to nevēlas, mēs varam palīdzēt tiem, kuri to vēlas. Nodarbību mērķis bija rast  idejas  projektam, kurš varētu palīdzēt risināt kādu no aktuālām problēmām savā skolā, pagastā, novadā.

Programmas “Erasmus+” (2021-2027) jaunatnes jomas mērķis ir veicināt mobilitāti neformālās izglītības jomā un aktīvu jauniešu un jaunatnes darbinieku līdzdalību, kā arī veicināt sadarbību, sociālo iekļaušanu, radošumu un inovatīvas pieejas organizāciju un politikas līmenī jaunatnes jomā.

/Nikola Lienīte Kaģe, 9. klase/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *